Bij Van Dingenen Transport houden we van korte lijnen. Klanten die ons bellen, krijgen direct iemand van het team aan de lijn – vaak is dat Dirk Meulenbroeks. Hij is verantwoordelijk voor de afdeling Customer Service en zorgt er samen met zijn collega’s voor dat vragen snel worden opgepakt en transporten soepel verlopen. In deze blog vertelt hij hoe wij dat doen.

Direct iemand aan de lijn die je verder helpt

Wie ons belt, hoeft niet te wachten of zich door een keuzemenu heen te werken. We vinden het belangrijk dat klanten meteen iemand spreken die hen kan helpen. “Ik neem zelf veel telefoontjes aan. Als ik het direct weet, geef ik antwoord. En anders stem ik het af met de planners of andere afdelingen. Klanten waarderen dat – ze hoeven niet drie keer doorverbonden te worden en te herhalen wat ze al eerder verteld hebben,” vertelt Dirk.

Meedenken vanaf het begin

Customer Service betekent bij ons niet alleen reageren op vragen, maar ook actief meedenken over de planning. Hoe kunnen we ritten combineren? Hoe voorkomen we lege kilometers? En wat is de slimste oplossing voor de klant? “We kijken verder dan alleen het ritje van A naar B. We willen het geheel efficiënt houden, voor de klant én voor onszelf,” zegt Dirk.

Snel schakelen als het moet

“De praktijk is niet altijd te plannen. Soms verandert er op het laatste moment iets in de planning of belt een klant met een spoedaanvraag. Dan is het zaak dat we snel kunnen schakelen. Gelukkig hebben we binnen Van Dingenen Transport korte lijnen, waardoor we vaak toch nog iets geregeld krijgen. We proberen flexibel te blijven, ook als het druk is. Voor mij hoort dat gewoon bij goed klantcontact,” vertelt Dirk

Waardering vanuit de klant

We merken dat klanten het persoonlijke contact waarderen. Niet alleen omdat we bereikbaar zijn, maar ook omdat we meedenken en proberen mee te bewegen. “Als iets goed loopt, krijgen we dat gelukkig ook regelmatig terug. Een bedankje voor een goed uitgevoerde rit, of een compliment voor een chauffeur die nét dat beetje extra deed. Dat is natuurlijk fijn om te zien.”